Hyvä suunnittelu parantaa osumatarkkuutta ja lisää tehoa
Tärkeää tietoa jakelualue- ja kohderyhmäsuunnittelusta:
- Kohderyhmän valinta on aina tärkeä päätös, jolla on ratkaiseva vaikutus kampanjatoimenpiteistä saatavaan tehoon ja hyötyyn.
- SSM:n asiakasyhteyshenkilöillä on pitkäaikainen kokemus ja hyvä asiantuntemus, jota kannattaa myös kokeneemman mainosammattilaisen hyödyntää.
- Annamme mielellämme arvokkaita vinkkejä, esim. paikallisesta näkökulmasta, kampanjasi onnistumiseksi.
- Saat tietoa myymäläkohtaisesti potentiaalisimmista jakelualueista, niin lähialueelta kuin koko asiointialueelta, vaikka huomioidessa hyvät kulkuyhteydet.
- Verkkokauppa-asiakas saa tietoa pääkohderyhmästä kuluttajista, joille netin käyttö on aktiivista ja monipuolista sekä joiden ostomotiivi on impulsiivista.
Oikein valittu kohderyhmä on onnistuneen kampanjan perusedellytys
Kohderyhmän valinta:
Vaihtoehdot lyhyesti:
- Asumismuodon mukaan: pientalo- ja/tai kerrostaloasunnot
- Sosioekonominen kohdistus: lapsiperheet, eläkeläiset, varakkaat jne.
- Asuinalueen mukaan: kortteli, postinro, kaupunginosa, taajama, kunta, lääni, myyntialue jne.
- Ostokäyttäytymisluokituksen mukaisesti
- Tehdyn kampanja-analyysin perusteella
- Atlas Planner-asiakkaana, esim. brändipreferointitiedon avulla
Hyödynnä ulkoiset rekisterit jakelualuevalinnassa:
- Voit hyödyntää käyttämiämme ulkoisia tietolähteitä, perustilastoja sekä valmista kuluttajasegmentointitietoa -jos tilanne niin vaatii. Osoitteeton suorajakelu voidaan kohdistaa hyvin tarkasti ja tapauskohtaisesti, aina faktoihin perustuen.
- Voit hyödyntää, oman kassajärjestelmäsi jo sisältämää, arvokasta asiakastietoa teettämällä TEHO- asiakasanalyysin. Se selvittää yrityksesi nykyisten asiakkaiden ja myynnin jakauman; tunnistaa potentiaalisimmat, kannattavimmat sekä heikoimmin menestyneet myyntialueet.
Ota yhteyttä
SUORANET Kampanjasuunnittelu