Hyvät kontaktit mahdollistavat laajan koru- ja kellovalikoiman
Suuri koko on meille etu. Pystymme hankkimaan kontaktiemme kautta korkealaatuisia tuotteita sekä kotimaasta että ulkomailta ja ylläpitämään laajaa korujen ja kellojen valikoimaa, Kultajousi Oy:n markkinointijohtaja Tomas Nyberg toteaa.
Suomessa on kaikkiaan noin reilut 600 kultakauppa. Ketjuna Kultajousen kanssa kamppailee muun muassa Timanttiset, mutta lisäksi on myös suuri määrä pienempiä kultaseppien perustamia perinteisiä liikkeitä.
Se tarkoittaa, että ylihintaa ei voi ottaa, koska kilpailija rokottaa heti. On siis pysyttävä jatkuvasti hereillä ja tehtävä asiat hyvin. Suurissa kauppakeskuksissa on myös tyypillistä, että asiakas voi jopa kymmenien metrien säteellä käydä 2-5 eri liikkeessä vertailemassa hintoja ja palvelua.
Kulta-ala on Nybergin mukaan sesonkikeskeistä.
Kuvaston vaikutus myyntiin on välitön, sen teho on ylitse kaikkien muiden, Tomas Nyberg vakuuttaa.
Muitakin kanavia tietenkin tarvitaan. Kultajousi käyttää muun muassa kanta-asiakasmarkkinointia, sanomalehti- ja aikakausilehtimainontaa, radiota ja televisiota sekä digitaalista mainontaa. Mukaanlukien sosiaalinen media.
Suomen Suoramainonnalla on hyvät prosessit
Suomen Suoramainonta toimii hyvin. Heillä on hyvät prosessit ja tehokas kontrolli. Jaettaviin määriin nähden häiriöt ovat vähäisiä, mutta jos niitä sattuu, ne selvitetään aina.